Oldalak

2016. július 10., vasárnap

Előtérben a magyar díszítőmotívumok

Nagyon szeretem,ha ilyesmi felkérésnek tehetek eleget,ahol megmutathatom csodaszép díszítőelemeinket.
Leginkább a korai kalocsai minták állnak hozzám közel.Szeretem a natúr,vagy kevésbé cifra mézesek készítését,de természetesen a gazdagon,színesen, kalocsai mintával díszített kalácsot is ugyanúgy,szívvel-lélekkel készítettem.
Valahogy most jutott ezekből a magyaros díszítésekből néhány az elmúlt időszakban.


Régi kedvelt pergamen virágos rátéttel új külsővel,ezúttal piros,fehér,zöld színösszeállításban.


Ez a pici pergamen igen kedves számomra,a maga egyszerűségével is igen mutatós a domború díszítése miatt.


 Ez a plakett korai kalocsai mintával,kicsit modernizáltam a mályva színnel.


 Ezt az illesztéses mézeskalácsot,mely igen jelentős méretű(30 cm× 30 cm)
a magyar népmesék motívuma ihlette.Kicsit továbbgondoltam és ez lett az eredménye.A különlegessége,hogy a madáron kívül az összes apró részt(tulipánok,levelek)kiszúróforma nélkül készítettem.Mondanom sem kell,hogy hosszú ideig készült.Majd összeillesztgettem és összesütöttem őket.


Ennél a szívnél a hagyományos ,ismert kalocsai mintát alkalmaztam.

Amint említettem,a korai kalocsai mintát nagyon szeretem.Piros,kék és fekete színből áll a minta.Szerintem gyönyörű.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek és eredetiek mint általában az Alkotások.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek és eredetiek mint általában az Alkotások.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...